MIAŁA BYĆ MARKA

Dodano 7 lutego 2012, w Bez kategorii, przez autor

[VIDEO] 

Marka miasta powstaje przeważnie we współpracy urzędu z agencją reklamową. Po stronie agencji leży nie tylko odpowiedzialność za stworzenie odpowiedniej kreacji marketingowej, ale także taktyki współpracy z urzędem, miejscem niezwykłym do niczego innego nieporównywalnym. Urzędnicy muszą pomóc marketingowcom przezwyciężać ograniczenia swojego pracodawcy. To ciężka praca wymagająca od wszystkich stanu otwartego umysłu. Do tego cały proces przebiegać powinien w zgodzie z dokumentem strategii rozwoju miasta określającym potencjał, kapitały i przyszłe dążenia miejsca w każdej sferze życia (kultura, sport, zdrowie, bezpieczeństwo, infrastruktura..).

Niektórzy jednak wybierają inną drogę. Gorzów Wielkopolski stworzył interesują strategię mimo stosunkowo niskiego potencjału. Zapomniano jednak o zaangażowaniu w  proces brandingu społeczności. Marka powinna stać się mecenasem ważnych z punktu widzenia mieszkańca wydarzeń określających tożsamość i przyszłe wizje miasta, mieszkańcy ambasadorami marki. Manifest marki na youtube (video u góry) obejrzało – razem ze mną –  mniej niż 50 osób.

Ktoś zyskał politycznie, ktoś finansowo. Interes mieszkańców zszedł na drugi plan. Zabrakło także woli i aktywności samych mieszkańców. W moje rodzinne miasto też nikt nie wierzył, a dzisiaj jest „wschodzące” nie tylko wg urzędników i marketingowców. Z badań Eurobarometru i PwC wynika, że Białystok to najlepsze miejsce do życia w Polsce. Trzymam kciuki za Gorzów.

Grzegorz Grzybek

 

3 Responses to MIAŁA BYĆ MARKA

  1. ~Basia pisze:

    Moje miasto…co do filmiku…jakby wszystko wyglądało tak pięknie jak na nim, to byłoby rewelacyjnie ;) niestety rzeczywistość tutaj w Gorzowie jest zdecydowanie inna…

  2. ~Ego pisze:

    Co za shit! Czy ten klip jest efektem pracy ucznia szkoły średniej, który musiał wykonać projekt, aby zaliczyć ten semestr? Co za p o r a ż k a.

    Nudzi. Męczy. Wyłączyłem po minucie. Przydługi klip robiony najwyraźniej tak zaawansowanym software jakim jest Windows Movie Maker. Grafik tego nie widział na oczy, M A S A K R A.
    Jeśli miasto za to zapłaciło nawet 5 zł, to należy włączyć w tą sprawę CBA.

    Pozdrawiam zniesmaczony,
    Ego.

  3. ~Hanna Kaup pisze:

    No cóż, smutne, że o moim Gorzowie, a właściwie o tym, co się tu robi, najczęściej opinie mieszkańców są niepochlebne. I jak tu obywatel ma włączyć się w budowę marki? Jak utożsamiać się z miejscem, w którym żyje, jeśli gdzieś obok ciągle są lepsi, jeśli tu – czego nie dotknąć – fuszerka za fuszerką, jeśli dzieci wyjeżdżają i nie chcą tu wracać? Jak tworzyć markę Gorzowa, Panie Redaktorze?

Odpowiedz na „~Hanna KaupAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


  • RSS
  • Twitter
  • Facebook
  • YouTube